Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: BMW 6-serie – Oorkaanachtige BMW M6 van G-Power

G-Power heeft naar eigen zeggen één van de krachtigste en snelste cabrio’s ter wereld voortgebracht. Met een maximum vermogensafgifte van 635 pk en een topsnelheid van 335 km/h willen wij best geloven dat deze BMW M6 Cabriolet een orkaankracht kan veroorzaken.

De G-Power M6 Hurricane is gebaseerd op het topmodel van de BMW 6-serie ofwel de M6. De standaard atmosferische 5.0 liter V10 in de BMW M6 levert 507 pk en is daarmee alles behalve onbedeeld. Maar door op iedere cilinderbank een hoogtoerige compressor te monteren - die 100.000 tpm kan draaien - krijgt de M6 Hurricane een vermogensboost van 128 pk. Dit resulteert in een totaal vermogen van 635 pk bij 7.300 tpm. Het maximum koppel wordt geleverd bij 6.300 tpm en bedraagt eveneens 635 Nm. De opgevoerde druk per compressor van de G-Power M6 bedraagt 0,4 bar, maar dat is te verhogen naar 0,7 bar. Indien de bardruk nog eens 0,3 bar wordt verhoogd, kan de M6 Hurricane zelfs een maximum vermogen van 730 pk voortbrengen. Genoeg voor een topsnelheid ver over de 350 km/h. Maar of je als inzittenden dan nog comfortabel zit valt te betwijfelen.

300 km/h in 35 seconden De topsnelheid is begrensd op 320 km/h. Maar G-Power claimt dat de M6 Hurricane een topsnelheid van 335 km/h kan halen en daarmee één van de snelste cabrio's ter wereld is. De echte snelheid valt te beleven in de hoeveelheid tijd die de ruim twee ton zware 'Hurricane' erover doet om dit te behalen. De sprint van 0 naar 100 km/h is voltrokken in 4,6 seconden. In 11,9 seconden doorbreek je de grens van 200 km/h. En de 300 km/h wordt vanuit stilstand behaalt in minder dan 35 seconden.

Vereiste spoilers Deze enorme prestaties vergen veel van de aerodynamica, banden en remmen. Daarom is de M6 Hurricane volledig aangepast om op hoge snelheden te cruisen. Een nieuwe carbon voorspoiler vervangt het originele bumperwerk. De grote luchtinlaten zorgen voor meer luchttoevoer naar de radiatoren en de vooste remmen. En zij-skirts begeleiden de luchtstroom langs de opgepepte 6-serie cabrio. De diffusor aan de achterkant reduceert het liften van de M6 bij hogere snelheden. Eventueel kan de klant zijn of haar M6 laten voorzien een ander sportonderstel die negen verschillende instellingen kent. De snelle looks worden nog eens verstevigd door de 21 inch lichtmetalen velgen met bandenmaten 255/30 ZR21 vóór en 295/25 ZR21 achter. Dunlop zorgt voor het schoeisel. De auto wordt tot stilstand gebracht door middel van remschijven (op de vooras) met een diameter van maar liefst 380 mm. Tijdens het remmen grijpen iedere keer acht zuigers aan voor de vertraging. De achterremmen zijn niet aangepast of vervangen.

Gehele M6-serie G-Power kan zowel de M6 coupé als cabrio naar wens laten tunen. Naast veel technische aanpassingen, zijn er ook veel accessoires voor het interieur verkrijgbaar.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

opel frontera 479

Nieuw: Opel Frontera is terug als compacte stoere SUV (2024)

Autonieuws
P90545211 highRes rimac-technology-cam

BMW’s nieuwste batterijenpartner is… Rimac!

Autonieuws
BRZ-Cup-CAR-BASIC 01

Subaru BRZ Cup Car kost amper 22.500 euro… in Japan

Autonieuws
Ontdek meer