Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Renault Mégane RS – Verpletterend!

Renault presenteert de compleet nieuwe Mégane RS die alleen al met zijn uiterlijk een verpletterende indruk achterlaat. Maar ook de prestaties spreken liefhebbers aan. De 250 pk sterke turbomotor in het vooronder moet het de concurrentie zwaar gaan maken.

Vooral in Renault-geel is de nieuwe Mégane RS een absolute blikvanger. Het front oogt lekker sportief en Renault heeft haar creativiteit uit de kast getrokken. Vooral de in de voorbumper doorlopende horizontale balk met daarin een 'welving' oogt origineel. We zagen dit overigens ook al terug op de Mégane Trophy die Renault vorig jaar presenteerde en daarmee dus duidelijk het verwantschap met de circuitauto's wil tonen. De 18 of optioneel 19 inch lichtmetalen wielen, het spoilerwerk, de brede wielkasten en de achterbumper met diffusor ronden het geheel af.

Recaro kuipstoelen Ook binnenin overheerst een sportieve sfeer. Het sportstuurwiel, de aluminium pedalen en de aluminium accenten bepalen de sfeer. Ook de kuipstoeltjes (optioneel van Recaro) dragen hun steentje bij. Optioneel zijn deze overigens met leer te bekleden en zelfs van stoelverwarming te voorzien. Alsof je het niet warm genoeg krijgt van 250 pk onder je rechtervoet.

Vermogen en prestaties In het vooronder houdt het kloppend hart van de nieuwe Mégane RS zich schuil. De motor ontwikkelt een vermogen van 250 pk en een koppel van 340 Nm. Het 2.0 liter turboblok is gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak met extra korte schakelgangen. In ongeveer 6,5 seconden moet de Mégane RS een sprint vanuit stilstand naar 100 km/h kunnen voltooien. In combinatie met een gewicht van 1.350 kg moet de Mégane RS redelijk lichtvoetig aanvoelen. Om alles in goede banen te leiden is het onderstel verlaagd, de wielophanging aangepast en de besturing directer dan bij de gewone Mégane-modellen. Een limited slip differentieel moet vooral in snel bochtenwerk voor voldoende tractie zorgen.

Luxe en comfort Aan luxe en comfort is volgens Renault geen enkel gebrek. Het mag dan een hot-hatch zijn met heerlijke prestaties, op de lange rit is het nodige comfort ook wel prettig. Renault levert de auto, standaard dan wel optioneel, dan ook met zaken als gescheiden climate control, een uitgebreide audio- en navigatiesysteem en Bluetooth-telefoonverbinding.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Alfa-Romeo-Junior-2024 01

Nieuw: Alfa Romeo Junior is eerste EV van het merk (2024)

Autonieuws
Maserati-GranCabrio-Folgore-01

Nieuw: Maserati GranCabrio Folgore geeft ons zin in de zomer (2024)

Autonieuws
Nissan-Qashqai-FL-2024 01

Nieuw: Nissan Qashqai Facelift (2024)

Autonieuws
Ontdek meer