Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Opel Insignia OPC – 325 pk voor Opel Insignia OPC

Dit is ‘m dan! De Insignia OPC, de meest krachtige en potente Opel ooit! Vorige week spotten we de auto nog tijdens het finetunen op de Nürburgring en nu stuurt Opel de officiële beelden en specificaties de wereld in.

In tegenstelling tot het OPC-blauw onthuld Opel de Insignia OPC in het trendy wit. Jammer, maar dat mag de pret niet drukken. Bovendien hebben we genoeg platen van een blauwe uitvoering. Voordeel van een lichte tint is het goed uitkomen van de krachtige uitstraling. En daar zal het Opel vast om te doen zijn geweest. Het is immers de meest potente Opel ooit en dat wil je als merk natuurlijk graag tonen.

Lekker dik De Insignia OPC onderscheidt zich door z'n dikke bumperpartij met twee grote verticale luchtinlaten aan de voorzijde en dubbele geïntegreerde uitlaten aan de achterkant. Wielen met een diameter van 19 inch zijn standaard en tegen meerprijs is 20 inch verkrijgbaar. In het interieur vallen de Recaro-zetels het meeste op. Verder tref je een afgevlakte sportstuurwiel, een extra sportieve versnellingspookknop en een instrumentarium met speciale visuele kenmerken.

325 pk Het Opel Performance Center hangt een geblazen 2.8 liter V6 in het vooronder van de Insignia, goed voor een vermogen van 325 pk en een trekkracht van 400 Nm. Gekoppeld aan een handgeschakelde zesbak sprint de auto volgens de fabriek in exact 6,0 seconden naar de 100 km/h en de top ligt op een begrensde 250 km/h. Om de belevenis van de OPC extra kracht bij te zetten is het uitlaatsysteem op die manier aangepast dat akoestische motorklanken bij het accelereren aan de orde van de dag zijn.

HiPerStrut Om de pk-krachten aan te kunnen werd het bestaande Insignia-chassis aangepast en in z'n geheel 10 mm lager tegen het asfalt gezet. Vierwielaandrijving in combinatie met nieuwe veerpoten die luisteren naar de naam HiPerStrut (High Performance Strut) moeten resulteren in een verbeterd stuurgevoel en een preciezere wegligging. De Insignia OPC is tevens uitgerust met een elektronisch geregeld gelimiteerd slipdifferentieel (eLSD) aanwezig. Alles ten behoeve van de prestaties.

FlexRide Tot de standaarduitrusting behoort ook de adaptieve FlexRide-ophanging, die verschillende rijstanden mogelijk maakt. De bestuurder kan kiezen uit 'Normaal', 'Sport' en de speciale OPC-modus. Het mag duidelijk zijn dat de laatste stand de meest optimale prestaties van de OPC naar boven haalt. Tot slot werd er remmerij van het gerenommeerde merk Brembo gemonteerd, dus met de vertraging moet het wel goed zitten.

Tweede helft 2009 Opel zal de Insignia OPC presenteren tijdens de Barcelona Motor Show die in de eerste week van mei haar deuren opent. Z'n dealerdebuut staat gepland voor de tweede helft van dit jaar. Prijzen volgen nog.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Alfa-Romeo-Junior-2024 01

Nieuw: Alfa Romeo Junior is eerste EV van het merk (2024)

Autonieuws
Maserati-GranCabrio-Folgore-01

Nieuw: Maserati GranCabrio Folgore geeft ons zin in de zomer (2024)

Autonieuws
Nissan-Qashqai-FL-2024 01

Nieuw: Nissan Qashqai Facelift (2024)

Autonieuws
Ontdek meer