Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Presentatie: Alfa Romeo Mi.To – Interieur en meer details Alfa Romeo Mi.To

Alfa Romeo toont ons meer details van het interieur en de techniek van de MiTo. De Alfa Romeo Mi.To beschikt over een breed scala aan geavanceerde voorzieningen. Het zogeheten D.N.A.

System is het meest uniek, een dynamisch controlesysteem waarmee via drie instelmogelijkheden het rij- en weggedrag kan worden ingesteld. Henk Salomons - algemeen directeur Alfa Romeo Nederland - beweert het volgende over de nu al populaire kleine hatchback: “Met de Mi.To wil Alfa een trend zetten in de compacte klasse wat betreft actieve en passieve veiligheid, met hightech oplossingen voor een maximaal veiligheidsniveau. Deze systemen en voorzieningen moeten de bestuurder ondersteunen, zodat hij of zij altijd de controle over het voertuig houdt.

Geavanceerd regelsysteem Centraal in de Alfa Mi.To staat het D.N.A. System, met de instelmogelijkheden 'Normal' (voor alledaags gebruik), 'Dynamic' (voor een sportieve rijstijl) en 'All Weather' (voor maximale grip onder slechte omstandigheden). Het systeem communiceert continu tussen de besturing, het motormanagement, het Vehicle Dynamic Control en de remmen. Via de instellingen van het D.N.A. System worden de rij-eigenschappen en de prestaties van deze componenten beïnvloed.

Boordevol veiligheid De lijst aan voorzieningen op het gebied van bescherming voor inzittenden in de Mi.To is lang. Volgens Alfa Romeo is de Mi.To dan ook de eerste auto in z'n klasse met zo'n breed scala aan passieve en actieve veiligheidssystemen. Zo noemen wij het bekende electronische sperdifferentieel Q2, Vehicle Dynamic Control en Dynamic Steering Torque, welke ondersteuning biedt aan de elektronische stuurbekrachtiging met behulp van het VDC. De lijst wordt afgemaakt met ASR antislipregeling, ABS en EBD (Electronic Brake Distribution), hydraulische remassistentie voor noodstops (HBA) en Cornering Break Control. Deze laatste zorgt voor de optimalisatie van de remprestaties in bochten. MSR regelt de werking van de motorrem wanneer men onbewust terugschakelt en de wielen zouden kunnen blokkeren.

LED-techniek Het interieur omvat zeven airbags, anti-whiplash hoofdsteunen en gordelspanners op de voorstoelen. De achterlichtunits herbergen LED-techniek voor betere zichtbaarheid. Naar verwachting gaat de Mi.To hoog scoren in de EuroNCAP-crashtesten. Indien de kleine Alfa een score van vijf sterren weet te halen, is het daarmee de eerste in z'n klasse. Vanaf september staat de Alfa Romeo Mi.To bij de dealers.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

mercedes-amg gt 43 coupe 6

Mercedes-AMG GT 43 heeft… viercilinder!? (2024)

Autonieuws
skoda epiq concept 3

Skoda Epiq: Dit is Skoda’s EV van 25.000 euro!

Autonieuws
Audi-Q6-etron-2024 01

Eindelijk: Audi Q6 e-tron is hier, stelt niet teleur (2024)

Autonieuws
Ontdek meer