Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Eerste contact: Peugeot Partner – In topvorm

De Peugeot Partner – verschenen in 2006 – was aan een facelift toe. Zowel aan de buitenkant als aan de binnenkant is hij opgefrist, en de motoren voldoen aan de Euro6-normen.

Dit is de tweede keer dat Peugeot de Partner onder handen neemt. Peugeot kiest voor een rationele aanpak en laat zoveel mogelijk elementen gelijk lopen met zijn broer, de Citroën Berlingo. Die delen nu zelfs dezelfde lichtblokken en bumpers. Alleen het radiatorrooster verschilt. Peugeots ludospace neemt wel de nieuwe kenmerken over die Peugeot gezet heeft met de 508 en de 308 GT: een zwart radiatorrooster met gechromeerde rand en een groot leeuwenmotief in het midden. De facelift brengt ook twee nieuwe kleuren: ‘Artense’ grijs en ‘Moka’ grijs.

Bijkomende technologie

De boordplank is bovenaan bijgewerkt. Bovenop de middenconsole vind je nu een zevenduims aanraakscherm waarmee je het nieuwe multimediasysteem en de navigatie bedient. Het gebruiksgemak van het systeem had beter gekund. Nu raak je snel op de dool in de verschillende menu’s en submenu’s. Maar je vindt voortaan wel een achteruitrijcamera in de optielijst, en het ‘active city brake’ noodremsysteem is vanaf de herfst beschikbaar.

Grote ruimte

Of het nu als bestelwagen is, of als Tepee ludospace, de Peugeot Partner is steeds één van de beste keuzes wanneer je veel ruimte nodig hebt. Als bestelwagen biedt Peugeot de Partner nog steeds aan in twee lengtes, met laadvolumes van 3,3 m3 tot 4,1 m3. Ze kunnen over drie zitplaatsen vooraan beschikken.

De personenwagens kunnen vijf tot zeven passagiers aan. In de eerste configuratie beschik je over een kofferruimte van 637 liter, met het ‘Zénith’ dak kan je daar nog 94 liter aan opbergruimte aan toevoegen. Je krijgt er ook vier ruitjes in het dak bij, die het interieur in licht doen baden, en twee ventilatiemonden voor de tweede rij.

Allemaal Euro6

Voor modeljaar 2015 is het volledige motorenpallet van de Peugeot Partner aangepakt. Het benzineaanbod bestaat nu uit de 1.6 VTi met 98 pk, terwijl de uitstekende 1.6 BlueHDi de dieselliefhebbers zal plezieren. Hij is beschikbaar met 75 pk, 100 pk en zelfs 120 pk. De 100 pk kan een nieuwe zestraps gerobotiseerde bak krijgen, terwijl de 120 pk over een manuele zesbak beschikt.

We trokken met de 120 pk diesel op pad, een aangename compagnon. Hij klimt gretig in de toeren en is verbluffend soepel bij lage toerentallen. Zelfs onder 1.750 opm – waar hij 300 Nm ter beschikking heeft – is hij al vlot. Deze motor blijft wel voorbehouden voor de duurdere afwerkingen, Active en Outdoor, vanaf 21.525 euro. Die laatste kan ook in optie de Grip Control krijgen, die betere tractie belooft in sneeuw, zand en off road.

Ondanks zijn ‘camionette’ afkomst, is het comfort van de Peugeot Partner uitstekend. Hetzelfde kunnen we zeggen van de geluidsisolatie. Hij stuurt bovendien erg veilig. Peugeot belooft een gemiddeld verbruik van 4,4 l/100 km en 115 gr/km CO2.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

Peugeot 308 SW Hybrid (2022) banner

Peugeot 308 SW Hybrid 180: stijlvolle plug-in met koffer

Autotests · Peugeot
Peugeot 308 Review 2021

Peugeot 308: als goede wijn (2021)

Autotests · Peugeot
AS24 Peugeot banner

Peugeot 508 Peugeot Sport Engineered: nieuwe richting

Autotests · Peugeot
Ontdek meer