Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Eerste contact: BMW M4 Cabriolet – Snel, naar de Côte d’Azur

Een kleine 80.000 euro te veel momenteel? Dan is deze cabriovariant van de BMW M4 misschien iets voor jou?

Na de vierdeurs – de M3 – en de coupé – de M4 – krijgt BMW er een nieuwe M-variant bij: de M4 cabrio. Die zal 6.000 euro meer kosten dan zijn coupébroer. 431 pk sterk, en hij haalt 100 in 4,6 seconden met de manuele zesbak en 4,4 seconden met de zeventraps dubbelekoppelingsbak. Hij wordt begrensd bij 250 km/u.

Voor de cabrio kiest BMW voor een metalen vouwdak, waar bijvoorbeeld Audi zweert bij stof. Het openen en sluiten duurt telkens 20 seconden, de operatie kan ook rijdend aan maximaal 18 km/u plaatsvinden.

Met de dubbelekoppelingsbak – een optie van bijna 4.000 euro – dringt BMW het officieel verbruik van de 3.0 zescilinder terug tot 8,7 l/100 km (CO2: 203 gr/km). De dakconstructie en de koetswerkverstevigingen brengen een surplus van 200 kilogram. Dat lijkt veel, maar het is 60 kilogram minder dan zijn voorganger.

De M-divisie zorgt voor een mooi afgewerkt interieur, met onder andere lichtgevende M-logo’s in de kopsteunen. Er zijn vier mogelijke kleurcombinaties voor het leder. Bij de voorste zitplaatsen hoort een warmeluchtstroom uit de hoofdsteunen tot de mogelijkheden, maar achteraan kan dit niet worden ingebouwd. De BMW M4 cabrio beleeft zijn debuut binnen enkele weken op het Salon van Parijs.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

bmw x5 xdrive50e 523

Test: BMW X5 facelift, statige tank (2024)

Autotests · BMW
P90478657 highRes the-first-ever-bmw-x

Test: BMW XM, waarom? (2023)

Autotests · BMW
bmw m2 63

Test: BMW M2, einde van een tijdperk (2023)

Autotests · BMW
Ontdek meer