Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Volvo V90 – Volvo neemt afscheid van de echt handige break

De Volvo V90 is mooi, maar je ziet ook meteen aan de kofferklep dat hij minder bagage zal slikken dan de grote Volvobreaks van weleer. Anderzijds, hij rijdt wel vanzelf tot 130 km/u. En je hebt hem als hybride.

Volvo heeft de nieuwe V90 net in avant-première voorgesteld in Stockholm, voor zijn debuut begin maart op het Autosalon van Genève. We ontdekten een stijlvolle break die de V70 opvolgt. Hij is duidelijk meer een concurrent van de BMW 5-serie touring en de Audi A6 geworden. De Volvo V90 wordt nog dit jaar in de showrooms verwacht.

Tegenover de Volvo V70 is de V90 1O centimeter gegroeid in de lengte, hij meet nu net geen 5 meter. Twee meter breed is anders ook een indrukwekkend cijfer.

Geen reuzekoffer

Maar een ander cijfer maakt ook duidelijk dat we definitief afscheid genomen hebben van de Volvo ‘allesslikker’. De koffer is nog maximaal 1.526 liter groot, en de vierkante opening en beperkte hoogte (61 cm) zullen snel hun beperkingen tonen. Stijl primeert tegenwoordig bij Volvo, dat op termijn 80.000 V en S90’s hoopt te verkopen per jaar. Later volgt bovendien nog een Cross Countrymodel van de Volvo V90.

Autonoom rijden

De V90 beschikt wel over indrukwekkende technologie. Zo krijgt hij standaard een semi-autonoom rijsysteem dat de auto bestuurt tot 130 km/u. De bestuurder moet wel steeds één hand op het stuur houden, en er zijn duidelijke wegmarkeringen nodig. De bestuurder blijft ook steeds (juridisch) verantwoordelijk.

Hybride met 47 gram CO2

Naast de klassieke viercilinder benzine

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

mercedes-amg gt 43 coupe 6

Mercedes-AMG GT 43 heeft… viercilinder!? (2024)

Autonieuws
skoda epiq concept 3

Skoda Epiq: Dit is Skoda’s EV van 25.000 euro!

Autonieuws
Audi-Q6-etron-2024 01

Eindelijk: Audi Q6 e-tron is hier, stelt niet teleur (2024)

Autonieuws
Ontdek meer