Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Maserati Levante – De Cayenne van Maserati

De Alfa Romeo Giulia en de Maserati Alfieri zijn wat naar achter geschoven in de planning, maar de eerste SUV van Maserati, die kan niet snel genoeg klaar zijn. Maserati toont deze Levante begin maart op het Salon van Genève.

De Levante moet de Cayenne van Maserati worden: een cashmachine. Niemand zal tegenspreken dat de Cayenne vloekt met de waarden van Porsche, maar je zal evenmin iemand bij Porsche het belang van de Cayenne horen ontkennen. Zonder Cayenne was er nu geen Porsche meer.

Productiecijfers

Maserati pikt Porsches recept met de Levante, die nog dit voorjaar op Europese wegen te zien moet zijn. Indien Maserati ooit het doel wil halen dat Fiatbaas Sergio Marchionne vooropstelde - jaarlijks 75.000 auto’s verkopen - dan speelt de Levante daar de hoofdrol in. Vorig jaar kon Maserati zijn groei niet doorzetten die de Ghibli in 2014 had ingezet. Het merk heeft geen officiële cijfers vrijgegeven, maar zou vorig jaar maar goed 30.000 auto’s geproduceerd hebben.

Met de Levante breekt nu een nieuw hoofdstuk aan. Meer details volgen in Genève, voorlopig laat Maserati alleen weten dat de Levante beschikt over Q4 vierwielaandrijving, elektronisch regelbare luchtvering en een achttraps automatische versnellingsbak. Hij krijgt Euro6 benzines en diesels, waarbij de 3.0 zescilinder diesel bij ons wel de populairste keuze zal zijn.

Van Turijn

De Maserati Levanti wordt in de Miriaforifabriek in Turijn geproduceerd. De eerste exemplaren zijn intussen klaar. Prijzen en technische specificaties hebben we nog niet, en al evenmin is er een beeld op het interieur. Traditioneel zal Maserati toch proberen de Levante iets boven zijn directe concurrenten - Porsche Cayenne, Range Rover - te prijzen.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

opel frontera 479

Nieuw: Opel Frontera is terug als compacte stoere SUV (2024)

Autonieuws
P90545211 highRes rimac-technology-cam

BMW’s nieuwste batterijenpartner is… Rimac!

Autonieuws
BRZ-Cup-CAR-BASIC 01

Subaru BRZ Cup Car kost amper 22.500 euro… in Japan

Autonieuws
Ontdek meer