Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Alfa Romeo Giulia Veloce – Wat meer karakter

Alfa Romeo brengt niet zijn SUV ‘Stelvio’ mee naar Parijs. Maar het toont wel de uitbreiding van het Giuliagamma, met de Veloce en de AE.

Noem het gerust een zwaktebod, want Alfa Romeo bewaart zijn grote première voor het Salon van Los Angeles. Parijs moet genoegen nemen met nieuwe versies van de Alfa Giulia. Versies die wel interessant voor het brede publiek.

Veloce

Om te beginnen stoft Alfa Romeo de beroemde benaming ‘Veloce’ opnieuw af. Ze wordt hier zeker niet ijdel gebruikt. De Alfa Romeo Veloce ziet het vermogen van zijn 2.0 turbobenzine naar 280 pk klimmen, wat 80 pk meer is dan de enige bestaande benzine Giulia op dit moment. De trekkracht stijgt evenredig, van 330 Nm naar 400 Nm en dat al vanaf 2.250 opm.

Bij de diesel had je al keuze in de 2.2 diesel met 136 pk, met 150 pk of met 180 pk. Daar komt nu ook een versie met 210 pk bij. Ten opzichte van de 180 pk, krijgt die ook een dikke golf aan koppel erbij, van 380 Nm naar 470 Nm. Beschikbaar vanaf 1.750 opm nog wel. We kennen de prestaties nog niet van de Giulia Veloce, maar die kunnen niet ontgoochelen. Vooral omdat alle Veloces over Q4 vierwielaandrijving beschikken die efficiënt is in alle omstandigheden. Enige minpunt voor de puristen: de Giulia’s Veloce zijn uitsluitend te verkrijgen met achttraps automaat.

AE

AE staat voor ‘Advanced Efficiency’ en is dan weer de nieuwe ‘eco’ versie van de Alfa Romeo Giulia. Bij Alfa verwarren ze gelukkig eco nog niet met dichtgeknepen. Zo maakt de Alfa Romeo Giulia AE gebruik van de 180 pk versie van de 2.2 JTD. Die haalt 230 km/u en spurt in 7,3 seconden naar 100 km/u. Hij kreeg enkele mechanische aanpassingen, ligt 5 millimeter lager tegen de weg en gebruikt lagerolweerstandsbanden op specifieke velgen om zijn gehomologeerd verbruik naar 4,2 l/100 km terug te dringen, voor 99 gr/km CO2.

We kennen nog niet alle details, maar weten allen dat de Veloce diesel als eerste gelanceerd wordt aan een basisprijs van 50.200 euro.

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

opel frontera 479

Nieuw: Opel Frontera is terug als compacte stoere SUV (2024)

Autonieuws
P90545211 highRes rimac-technology-cam

BMW’s nieuwste batterijenpartner is… Rimac!

Autonieuws
BRZ-Cup-CAR-BASIC 01

Subaru BRZ Cup Car kost amper 22.500 euro… in Japan

Autonieuws
Ontdek meer