Printen Stuur door via E-mail   Twitter
 
Printen Stuur door via E-mail   Twitter
Gallerij: Bericht Range Rover Sport

Bericht: Range Rover Sport

Eerste plug-in hybride van Land Rover

09.10.2017

De Range Rover Sport heeft de helft van zijn carrière bereikt. Tijd om hem op te frissen, en daarvoor mag er een stevig argument bij komen.

De optische wijzigingen zijn eenvoudig, eigenlijk gaat het gewoon om nieuwe lichtblokken voor- en achteraan. Maar technologisch is dit een heel ander verhaal.

Touch Pro Duo

Gallerij: Bericht Range Rover SportEerst en vooral krijgt de Range Rover Sport op zijn beurt het nieuwe infotainmentsysteem dat de Ranger Rover Velar introduceerde. Het krijgt de naam Duo omdat het uit twee touch screens bestaat. Het ene is het ‘normale’, het andere vervangt de klassieke bedieningen van de airco.

Met dit systeem komen ook nieuwe functies, zoals de assistentie bij het manoeuvreren met een aanhangwagen, het lichtscherm van het open dak dat je via een beweging kan openen of sluiten, de sleutelband en nieuwe, intelligente led-lichten die je toelaten om de grote lichten te gebruiken zonder je tegenliggers te verblinden.

Bij de andere wijzigingen kunnen we nog meegeven dat de SVR er 25 pk bij krijgt… wat het totaal op 575 pk brengt.

Hybride

Gallerij: Bericht Range Rover SportMaar de grote vernieuwing komt van de plug-in hybride die nu opduikt in de catalogus. We zien hoe een 2.0 viercilinder benzinemotor hulp krijgt van een elektrische motor, beide in tandem goed voor een gecombineerd vermogen van 404 pk en 640 Nm, en 0 naar 100 km/u in 6,7 seconden. Vergelijkbaar met de Volvo XC90 T8 dus. Maar hier is de elektrische motor niet op de achtertrein geplaatst. Hij is gewoon mee gekoppeld aan de achttrapsautomaat en helpt dus volop met de aandrijving van de vier wielen… zoals je van een Land Rover zou verwachten. Dit maakt ook dat je voor het eerst kan offroaden op elektrische kracht alleen.

Gallerij: Bericht Range Rover SportLand Rover stelt een puur elektrisch rijbereik van 51 kilometer voorop. In de officiële verbruikscyclus verbruikt hij 2,8 l/100 km voor 64 g/km CO2. De nieuwe Range Rover kost 65.200 euro, de hybride versie kost 88.500 euro.

 

Salon van Frankfurt 2017

Ontdek alle nieuwigheden van het Autosalon van Frankfurt 2017 in onze "Autosalon Special".

Eco dossier

Alle tests van voertuigen die een lage CO2-uitstoot hebben.

No data available

Zoeken

Merk
Model

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.