Salon van Genève 2015
Printen Stuur door via E-mail   Twitter
 
Printen Stuur door via E-mail   Twitter
Gallerij: Bericht Porsche Cayman GT4

Bericht: Porsche Cayman GT4

Cayman krijgt tanden

04.02.2015

Porsche heeft steeds de Cayman bewust in zijn hok gehouden, kwestie van de 911 ademruimte te gunnen. Maar nu, met de komst van de Cayman GT4, lijkt Porsches kleinste eindelijk alle kansen te krijgen.

De Cayman is Porsches basismodel, met centrale motor en eigenlijk een betere balans dan de 911, die zijn motor over de achteras draagt.

Gallerij: Bericht Porsche Cayman GT4Het was steeds te voelen achter het stuur van de Cayman, dat hij meer kon. Dat mag hij nu bewijzen, met de komst van deze GT4. Er is geen terughoudendheid bij Porsche, dat heel wat elementen transplanteerde van de 911 GT3. Die spoilers en aanhangsels zijn er puur omwille van de downforce. In optie kan je zelfs keramische remmen en carbon sportstoelen bestellen. Geen gekke versnellingsbakken aan deze Porsche bovendien, die alleen een manuele zesbak tolereert.

Carrera S

Gallerij: Bericht Porsche Cayman GT4De motor is een 3.8 zescilinder, gebaseerd op die uit de 911 Carrera S. Hij komt aan 385 pk, wat volgens Porsche genoeg is om de Cayman GT4 in 4,4 seconden aan 100 te brengen. Zijn topsnelheid bedraagt 295 km/u. Volgens Porsche doet hij een rondje Nordschleife van de Nürburgring in 7 minuten en 40 seconden. Hij is dus zo snel als hij er uitziet.

Begin maart is hij voor het eerst publiek te zien op het Salon van Genève. Maar Porsche laat weten dat hij nu al te bestellen is, voor 88.451 euro in Duitsland. Officieel verbruikt hij 10,3 l/100 km (CO2: 238 gr/km).

 

Salon van Frankfurt 2017

Ontdek alle nieuwigheden van het Autosalon van Frankfurt 2017 in onze "Autosalon Special".

Eco dossier

Alle tests van voertuigen die een lage CO2-uitstoot hebben.

No data available

Zoeken

Merk
Model

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.