Ga naar hoofdinhoud
Vanwege onderhoud is AutoScout24 momenteel slechts beperkt beschikbaar. Dit betreft een aantal functies, zoals contact opnemen met verkopers, inloggen of beheren van uw voertuigen voor de verkoop.

Bericht: Porsche Cayman GT4 – Cayman krijgt tanden

Porsche heeft steeds de Cayman bewust in zijn hok gehouden, kwestie van de 911 ademruimte te gunnen. Maar nu, met de komst van de Cayman GT4, lijkt Porsches kleinste eindelijk alle kansen te krijgen.

De Cayman is Porsches basismodel, met centrale motor en eigenlijk een betere balans dan de 911, die zijn motor over de achteras draagt.

Het was steeds te voelen achter het stuur van de Cayman, dat hij meer kon. Dat mag hij nu bewijzen, met de komst van deze GT4. Er is geen terughoudendheid bij Porsche, dat heel wat elementen transplanteerde van de 911 GT3. Die spoilers en aanhangsels zijn er puur omwille van de downforce. In optie kan je zelfs keramische remmen en carbon sportstoelen bestellen. Geen gekke versnellingsbakken aan deze Porsche bovendien, die alleen een manuele zesbak tolereert.

Carrera S

De motor is een 3.8 zescilinder, gebaseerd op die uit de 911 Carrera S. Hij komt aan 385 pk, wat volgens Porsche genoeg is om de Cayman GT4 in 4,4 seconden aan 100 te brengen. Zijn topsnelheid bedraagt 295 km/u. Volgens Porsche doet hij een rondje Nordschleife van de Nürburgring in 7 minuten en 40 seconden. Hij is dus zo snel als hij er uitziet.

Begin maart is hij voor het eerst publiek te zien op het Salon van Genève. Maar Porsche laat weten dat hij nu al te bestellen is, voor 88.451 euro in Duitsland. Officieel verbruikt hij 10,3 l/100 km (CO2: 238 gr/km).

Klaar voor de volgende stap?

Alle artikels

opel frontera 479

Nieuw: Opel Frontera is terug als compacte stoere SUV (2024)

Autonieuws
P90545211 highRes rimac-technology-cam

BMW’s nieuwste batterijenpartner is… Rimac!

Autonieuws
BRZ-Cup-CAR-BASIC 01

Subaru BRZ Cup Car kost amper 22.500 euro… in Japan

Autonieuws
Ontdek meer