Printen Stuur door via E-mail   Twitter
 
Printen Stuur door via E-mail   Twitter
Gallerij: Bericht Porsche 911 GT3 RS

Bericht: Porsche 911 GT3 RS

Gemuilkorfde GT2 RS

22.02.2018

Na de GT3 en de GT2 RS, heeft Porsche een derde ‘racewagen met nummerplaten’ klaar in zijn 911-gamma. Als GT3 RS wint de 911 enkele pk’s, maar er is meer.

Gallerij: Bericht Porsche 911 GT3 RSHet gamma van de Porsche 911 is een doolhof geworden waarin het nog moeilijk onderscheid maken is. Alleen voor de GT’s, deze kleine leidraad: GT2 = turbo, GT3 = atmosferische motor. Puristen zweren dus bij de GT3.

Alleen PDK

Gallerij: Bericht Porsche 911 GT3 RSDe Porsche 911 GT3 RS neemt dus de GT3 als vertrekpunt. De 4.0 zescilinder wordt naar 520 pk gebracht, wat 20 pk meer is dan in de GT3. Hierdoor is hij meteen ook de krachtigste atmosferische flat-six die Porsche ooit produceerde. Alleen de achterwielen krijgen die power te slikken, via een zeventraps PDK-versnellingsbak. In tegenstelling tot de GT3, is een manuele bak geen optie in de 911 GT3 RS.

Gallerij: Bericht Porsche 911 GT3 RSAerodynamisch gaat hij verder dan de GT3, en daarvoor inspireert hij zich op de GT2 RS. Zoals die laatste krijgt hij heel wat elementen in carbon, magnesium en een uitgekleed interieur. Hierdoor zakt het gewicht. Met het optionele Weissach pack met nog meer carbon kan hij richting 1.430 kilogram afglijden.

Onderstel als de GT2 RS

Gallerij: Bericht Porsche 911 GT3 RSDe vergelijking met de GT2 RS loopt nog even door. Het onderstel van de GT3 RS is bijvoorbeeld heel wat radicaler dan dat van een gewone GT3. De vierwielsturing krijgt ‘levendiger’ instellingen. De silentblocs zijn vervangen door metalen scharnierpunten. Hij boet dus niet alleen aan comfort in, maar reageert ook scherper. Wat ons meteen weer bij onze beangstigende ervaring achter het stuur van de Porsche 911 GT2 RS brengt. Al denken we, hopen we, dat met 520 pk in plaats van 700 pk er meer marge is.

De Porsche 911 GT3 RS haalt 100 km/u in 3,2 seconden (tweetiende beter dan de GT3 PDK). Zijn topsnelheid ligt bij 312 km/u… en hij kost 200.110 euro.

 

Salon van Frankfurt 2017

Ontdek alle nieuwigheden van het Autosalon van Frankfurt 2017 in onze "Autosalon Special".

Eco dossier

Alle tests van voertuigen die een lage CO2-uitstoot hebben.

No data available

Zoeken

Merk
Model

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.