Printen Stuur door via E-mail   Twitter
 
Printen Stuur door via E-mail   Twitter
Gallerij: Bericht Ares Design

Bericht: Ares Design

Veeeeeel goedkoper dan de echte

04.10.2018

Na de DeTomaso Pantera heeft carrossier Ares Dersign zijn zinnen gezet op een nieuwe moderne versie van een klassieker. Dé klassieker nog wel, de Ferrari 250 GTO.

Gallerij: Bericht Ares Design We hebben u al een eerste keer gesproken over Ares Design toen het jonge bedrijf uit Modena zijn eerste werkstuk voorstelde: de Project Panther. Daarbij gaat het om een Lamborghini Huracan die een modern koetswerk krijgt dat een hulde brengt aan de DeTomaso Pantera. Vandaag pakt Ares de allerduurste auto ooit aan: de Ferrari 250 GTO.

Vertrouwd onderstel

Gallerij: Bericht Ares Design Een ‘nieuwe’ 250 GTO maken, dat is als Jezus klonen. De Ferrari 250 GTO hoort altijd thuis in de top-vijf van auto-iconen. Sommigen zullen al moeten slikken wanneer ze deze beelden zien. Ten andere, Ferrari staat vaak niet te springen om anderen met het intellectueel auteursrecht van zijn producten te zien flikflooien, dus we zijn niet helemaal zeker of dit wel een vervolg zal krijgen. Maar anderzijds is Ares-baas Dany Bahar – oudgediende bij Lotus – ook een voormalig werknemer van Ferrari, dus vermoedelijk kan hij die gevoeligheden beter plaatsen dan wij.

Gallerij: Bericht Ares Design Ares neemt ook geen genoegen met een eenvoudige basis voor dit project. Deze moderne 250 GTO groeit volgens het communiqué van het bedrijf uit ofwel een Ferrari F12, maar een Ferrari 812 Superfast kan ook. Er steekt dus steeds een echte V12 van Ferrari onder dit project, net als in de originele 250 GTO. Je kan dus zeggen dat het dna gerespecteerd wordt. En daar waar de originele V12 slechts 3 liter groot was voor 300 pk, spreken we tegenwoordig over een 6.3 V12 met 780 pk in de F12 en zelfs 6.5 liter met 800 pk in de Superfast.

De prijs tot slot? Wel, dit wordt een koopje in vergelijking met een echte GTO. Ares spreekt over een miljoen euro, met inbegrip van de donorwagen. Voor een 250 GTO moet je minstens 42 miljoen euro over hebben, en elke week lijkt er nog een schep bij te komen.

 

Salon van Frankfurt 2017

Ontdek alle nieuwigheden van het Autosalon van Frankfurt 2017 in onze "Autosalon Special".

Eco dossier

Alle tests van voertuigen die een lage CO2-uitstoot hebben.

No data available

Zoeken

Merk
Model

Veiligheid online

Bescherm uzelf tegen gegevensdiefstal (fishing), fraude met cheques en niet-serieuze aanbiedingen. Surf veilig met onze tips.